White papers zijn succesvolle marketing-instrumenten om leads binnen te halen. Als business–to–business-bedrijf, in welke branche dan ook, gebruikt u een white paper om te laten zien waar uw organisatie voor staat.
EnergieMedia kan de productie van uw white papers verzorgen.
Onderdeel van uw marketingstrategie
White papers staan niet op zichzelf, maar hebben een functie in de gehele marketingcommunicatie. De drie belangrijkste redenen waarom white papers gelezen worden zijn:
– Op de hoogte blijven
– Informatie vergaren
– Oplossingen vinden
Drie toepassingen van een white paper:
1. Visie. Bedoeld om nieuwe èn bestaande klanten te overtuigen van uw visie op trends in de markt.
2. Lead generation. Ingezet om gedurende het marketingproces prospects uit te nodigen hun gegevens achter te laten.
3. De deal sluiten. Gebruikt om additionele informatie te verstrekken in de loop van het salesproces. Vaak meer technisch van aard.
Uiteraard is het doel van elke white paper om de lezer tot verdere actie te bewegen, bijvoorbeeld door het aanvragen van meer informatie.
Stappenplan
Energiemedia kan de redactie en productie van een white paper voor u verzorgen.
1. Intake
In het eerste (telefonische) gesprek stellen we het volgende vast:
– het doel
– de doelgroep
– het onderwerp
– de fase van het marketingproces waarin de whitepaper gebruikt wordt
– de vorm: een basis- of een uitgebreide versie
– de globale structuur
2. Interview(s) & deskresearch
De primaire bronnen voor een white paper zijn interviews met de visionairs en/of specialisten in uw organisatie. Deze interviews duren ongeveer een uur en worden zoveel mogelijk telefonisch afgenomen. Dit materiaal wordt zo nodig aangevuld met deskresearch.
3. Tekst
De interviews en de deskresearch zijn de basis voor de tekst. Deze tekst voldoet aan de volgende eisen:
– heldere probleemstelling en structuur
– vlotte zinnen in correct Nederlands, met niet te veel jargon
– genoeg afwisseling tussen voorbeelden en theorie
– relevante illustraties, grafieken en tabellen
– gedoseerde verwijzingen naar relevante sites en andere bronnen
– uitnodigende afronding
4. Controle
Uiteraard zal deze tekst ter becommentariëring voorgelegd worden aan alle betrokkenen. Na verwerking van alle commentaar volgt nog één definitieve goedkeuringsronde.
Additionele diensten
Een white paper moet onder de aandacht van de doelgroep komen. Aanvullende diensten daartoe zijn:
Persbericht
Persbericht met een pakkende kop, een duidelijke invalshoek en een bondige samenvatting van de whitepaper. Inclusief twee correctierondes.
Vormgeving
U kunt ervoor kiezen om de white paper in een kale standaardopmaak als PDF aan te bieden. Maar zeker als u van plan bent de white paper te drukken, is het belangrijk aandacht aan de vormgeving te besteden. Wij kunnen u dat uit handen nemen, waarbij we uiteraard de regels van uw huisstijl volgen.
Powerpoint-presentatie
Een samenvatting van uw verhaal in een aantrekkelijke Powerpoint-presentatie. Bijvoorbeeld als u een presentatie moet houden op een bijeenkomst. De white paper kunt u dan achteraf uitdelen.
Neem voor meer informatie contact op met:
Anton van Elburg
anton@energiemedia.nl
085 4010449