Klantcase: lead generation voor Unica Ecopower

Voor Unica Ecopower zette EnergieMedia een lead generation-campagne op.

Unica Ecopower is een ontwikkel-, realisatie- en exploitatiepartner voor duurzame energie-installaties in de utiliteitsbouw en woningbouw, en levert maatwerkoplossingen die zowel financiële zekerheid bieden als de eindgebruiker comfort bezorgen.

Unica Ecopower wil in contact komen met financieel verantwoordelijken zoals CFO’s en facilitair managers bij organisaties die WKO’s in eigendom of gebruik hebben, danwel van plan zijn te gaan investeren in dergelijke installaties. Unica Ecopower wil hen informeren over de financiële mogelijkheden en garanties rondom WKO-installaties.

In samenspraak met EnergieMedia is een campagne opgezet om de gewenste doelgroep te benaderen. Het doel was om 60 geïnteresseerden uit te nodigen voor het seminar ´Behaalt uw WKO het maximale rendement?’ op 12 juni 2012.

De campagne verliep in de volgende stappen:

White paper ‘Behaalt uw WKO het maximale rendement. Plus de 4 WKO-vragen van uw CFO’

Interesse opwekken bij de gewenste doelgroep werkt het beste met goede, inhoudelijke content. Unica Ecopower schreef daarom een concept white paper over de methode om het rendement van een WKO-installatie te bepalen en te verbeteren.

EnergieMedia verzorgde de eindredactie en layout van de white paper.

De definitieve white paper plaatste EnergieMedia vervolgens op een speciale landingpage op de site Energievastgoed.nl.

E-mail campagne

EnergieMedia selecteerde een segment in haar database dat globaal overeenkwam met de aangegeven doelgroep. Deze groep ontving een speciale e-mailing waarin de white paper werd aanbevolen. Geinteresseerden konden na registratie de white paper downloaden.

Telefonische opvolging

Degenen die de white paper hadden gedownload en voldeden aan de nauwe doelgroepcriteria zijn nagebeld door EnergieMedia. In het telefoongesprek zijn deze personen uitgenodigd voor het bijwonen van het seminar.

Resultaten

Het doel van 60 inschrijvingen werd ruimschoots overtroffen. Voor het seminar werd uitgeweken naar een grotere zaal.

Jan-Maarten Elias, directeur Unica Ecopower: “Voor ons was het iets nieuws om op deze manier marketing te bedrijven. De leads die we op deze manier geworven hebben waren van een goed niveau, precies wat we wilden hebben. EnergieMedia heeft flexibel met ons samengewerkt om het gewenste aantal te halen. Ook de bijdrage van EnergieMedia aan de leesbaarheid van de white paper pakte goed uit. We hebben veel positieve reacties gekregen op dat verhaal.”